onsdag 20 mars 2013

Distanpass 8 km

Onsdagar är distanspass: Idag sprang jag  8 km. Det tog en timme (61 min, 33 sekunder för att vara exakt), och skedde på löpband pga snöandet. Lite varierat tempo och varierad lutning (uppför hela tiden dock), men jag försökte hålla det till en låg ansträngningsgrad eftersom jag aldrig sprungit så långt tidigare (jo, förresten en gång för  fem och ett halvt år sedan sprang jag en mil, men veckan efter var lårbenshalsen avbruten pga stressfraktur, så det var ju inte med någon vidare framgång).
Nå. Hur jag mår nu?
Tja, jag har behövt cirka fyra timmar för att överhuvudtaget klara av att ens resa mig ur sängen där jag hamnade direkt efter hemkomsten.
Tänker på att Lidingö är dubbla sträckan - HUR SKALL DET GÅ?  Och kommer jag någonsin att orka springa  ens 8 km en gång till? Tveksamt.
Men det kan ju vänta, för all del. Mer överhängande problem är :  hur jag skall  orka hämta barnen och ta dem till simningen i eftermiddag?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar