måndag 15 april 2013

Tunga ben

 
Det har bara blivit  löpning de senaste dagarna. Och trots att det inte har varit frågan om några längre distanser har jag idag riktigt ont i underbenen. I lördags sprang vi "snabbdistans" 3+ 2km. Igår, söndag var vi i Skrylle med barnen (jag och Pål sprng var sin runda på 2,2 km med Martin, som alltså var den som sprng längst). I morse, när jag skulle jag springa till jobbet ( 4,5 km) kändes det extremt tungt. Varje gång jag skulle lyfta benet kändes det som om det satt en blyklump monterad på skon, och varje gång jag satte ned foten gjorde det rejält ont i hela framsidan av underbenet.
Kanske att jag springer lite för ofta, och skulle behöva ha lite längre återhämtning? Samtidigt är jag så orolig att tappa kondition...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar