fredag 12 april 2013

Tunga vikter och lite vibrato

Gårdagen var inte slut i och med att vi steg upp ur bassängen. Först följde en ganska lång, men händelsefattig dag på jobbet. Därefter var det dags för veckans pass med PT-Johannes. Det blev helkropp maxstyrka med marklyft, raka marlyft, utfall, latsdrag. axelpress, flyes, armhävningar, tricpesdrag och biceps curls, och när timmen var till ända kändes det som om någon kört över mig med en bandvagn. Väl hemma hade jag dock inte tid för annat en ett snabbt bad och lite kesella ( mosad banan blandat med kakao och keselle, gojibär på toppen, idé från blogg-Sofie) innan det var dags att gå till Lisa och ha oboelektion. Det blev en underbart rolig lektion där jag bland annat fick ligga på rygg på golvet och spela med två tunga Sohlmans-lexikon på magen. När jag hade en riktigt fin ton passade så Lisa på att pressa böckerna upp och ner mot min stackars mage, ganska fort och hårt. Det var inte för att hjälpa mig att träna bålstabilitet, utan undervisning i blåsvibrato-teknik.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar